Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Spustenie Dúbravsko-karlovesskej radiály

GALÉRIA
Dátum: 24.10.2020
Autor: Monika Debnárová
Spustenie Dúbravsko-karlovesskej radiály

Električky budú po novozrekonštruovanej trati v Karlovej Vsi a Dúbravke spustené do prevádzky od pondelka 26. októbra.

Milí Vajnoráci,

modernizácia Dúbravsko-karlovesskej radiály patrí k najnáročnejším dopravným projektom, do ktorého sa mesto pustilo ešte koncom júla 2019. Rekonštrukciu sprevádzali nie len dopravné obmedzenia, ale aj množstvo iných nepríjemností (chyby v pôvodnom projekte, či znemožnenie prístupu do meniarne a podobne), ktoré pri realizácii spôsobovali časové meškania.

V piatok 23.10.2020 sa konalo slávnostné spustenie radiály spojené s jej záverečným testovaním, na ktoré prijal  primátorove pozvanie aj minister dopravy Andrej Doležal, župan Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba a zástupca vedúceho Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku. Radim Dvořák, vrátane starostov dotknutých mestkých častí Bratislavy - Dany Čahojovej, Zuzany Aufrichtováej a Martina Zaťoviča. Prítomný bol aj predseda predstavenstva Dopravného podniku Martin Rybanský. 

Na slávnostnom otvorení zmodernizovaného úseku trate ma a v rámci prehliadky okrem pohodlnej jazdy električkou upútali aj nové moderné riešenia integrovaných prestupných uzlov, kde na jednom mieste budete môcť prestúpiť z električky rovno do autobusu a opačne bez toho, že by ste museli používať priechoody cez cestu. Takéto zaujímavé riešenia nájdete na zastávkach Riviera (Malecova) a na Damborského.

Ďalšou novinkou sú osvetlené prístrešky s elektronickými informačný mi systémami a automatmi na cestovné lístky. Nechýbajú ani lavičky s usb portmi na nabíjanie telfónov a okrem bežného smetného koša nájdete na zastávkach aj koše na plasty. Azda najviditeľším rozdielom oproti vzhľadu pôvodnej trate je nahradenie betónového povrchu trate a zastávok zeleňou. Páči sa mi aj vysadená okrasná zeleň popri trase. Nového designu sa dočkali aj steny podchodov. 

Teší ma, že mesto sa už momentálne pripravuje aj na výstavbu pokračovania električkovej trate v Petržalke, na ktorú máme tiež prisľúbené financie z Európskej únie. Nasledovať bude električka do vrakune. Mojou volebnou prioritou je dostať električku aj do našej mestskej časti, aby sa uľahčilo Vajnorákom prepojenie s mestom a odľahčila doprava na území Vajnor. Mojim cieľom je presadiť zapracovanie rezervy na koridor električky po Rybničnej do najbližších zmien a doplnkov Územného plánu, čo Vajnory posunie zas o kúsok bližšie k jej realizácii. 

Električky budú po novozrekonštruovanej trati v Karlovej Vsi a Dúbravke spustené do prevádzky od pondelka 26. októbra. Do konca roka budú ešte v okolí trate prebiehať drobné dokončovacie práce, ktoré však na prevádzku električiek nebudú mať žiaden vplyv. 

Zmeny trasy liniek po otvorení radiály nájdete tu: https://dpb.sk/sk/sprava/novinky-po-otvoreni-dubravsko-karloveskej-radialy-a-trasy-liniek 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Modernizácia radiály je financovaná z Kohézneho fondu EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra vo výške 56 274 284,81 EUR, čo predstavuje 85 % z celkových oprávnených výdavkov. Projekt spolufinancuje aj štát, pričom 10 % (6 620 504,10 EUR) z celkových oprávnených výdavkov putuje zo štátneho rozpočtu. Zvyšných 5 % (3 310 252,05 EUR) hradí hlavné mesto zo svojho rozpočtu. Celková suma projektu je vo výške 66 205 041 EUR s DPH. (Zdroj: Magistrát) 

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.